Lite humor livar upp vardagen!
Warehouse på norska

Hos http://www.warehouse.no kan man på startsidan få en bra överblick över vad som erbjuds. Det är lätt att navigera sig på sidan, och deras startsida lockar definitivt in en till att kolla upp utbudet.

För nordiska kunder
Warehouse säljer produkter till salonger inom de nordiska länderna, vilket alltså innebär att salonger i Sverige, Norge, Finland och Danmark kan handla sina produkter härifrån.

Märken
De säljer flera olika populära märken, som uppskattas både av kunder och av frisörer runt om i världen. De fokuserar mycket på TIGI då detta märke har kommit att bli så populärt bland främst de yngre generationerna. Deras kampanjer har lockat till sig ungefär samma kundkrets som Guess- kampanjerna då de följer ungefär samma tema. Med TIGI har dock tatueringarna och männen kommit att inneha en mer framträdande roll, vilket tyvärr inte är så vanligt. De flesta kör på reklamkampanjer med kvinnor i fokus, då man gärna tar det säkra före det osäkra när det kommer till att sälja så mycket som möjligt.

Erbjudanden
Om man precis öppnat upp en ny salong kan det vara bra att ha ett par olika kampanjer med billiga produkter till salu så att man får in lite extra pengar bredvid klipp- och färginkomsterna. Det är också bra på grund av att vissa kunder på detta sätt kommer in på salongen bara för att köpa produkter vilket ger dig mer försäljning, vilket alltid är bra innan man arbetat in en stabil kundkrets. Sådana kunder kanske tycker att salongen verkar trevlig och bokar en tid trots att de bara tänkt köpa ett shampoo.

About

Categories: Övrigt